Wersja polska | English version | Deutsche version
X Zamknij
Ta witryna używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z tego serwisu oraz do celów statystycznych. Brak zmiany ustawień przeglądarki w zakresie użycia plików cookie, oznacza zgodę na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Każdy ma możliwość samodzielnego zarządzania cookies, poprzez zmianę ustawień przeglądarki.
  • Zaufaj przewodnikom

  • Wytyczamy nowe szlaki

  • Podejmujemy wyzwania

  • Wspólnymi siłami

  • Zaufaj przewodnikom

  • Wytyczamy nowe szlaki

  • Podejmujemy wyzwania

  • Wspólnymi siłami

Przedsiębiorca ma obowiązek udzielenia odpowiedzi na reklamację wystosowaną przez konsumenta, natomiast brak odpowiedzi pociągnie za sobą określone konsekwencje.

Celem zachowania spójności przepisów o reklamacjach składanych przez konsumentów i regulacji w zakresie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich w ustawie z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. poz. 827 ze zm.) wprowadza się obowiązek udzielenia przez przedsiębiorcę odpowiedzi na reklamację złożoną przez konsumenta. Odpowiedź na reklamację ma mieć określoną formę – powinna być przekazana konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku. Brak odpowiedzi w ciągu 30 dni od złożenia reklamacji oznacza uznanie reklamacji przez przedsiębiorcę, a tym samym rodzi po jego stronie określone w ustawie z 23 września 2016 r. obowiązki informacyjne wobec konsumenta w zakresie pozasądowego rozwiązywania sporu.

Data wejścia w życie 2017-01-01

Kategoria: INNE

Strona główna  |   Aktualności  |   Kancelaria  |   Oferta  |   Zespół  |   Klienci  |   Publikacje  |   Kariera  |   Pro Bono  |   Blogi  |   Kontakt

Siedziba: Plac Szczepański 8 | 31-011 Kraków | tel. +48 12 422 44 59 | fax. +48 12 422 49 39
Biuro: Ul. Pługa 1/2 | 02-047 Warszawa | tel. +48 22 114 33 62 | tel./fax. +48 22 251 89 45